lørdag 10. juli 2010

Syuke for ungdom




Her jeg bor har vi noe som heter Sommer Hitra-Frøya - et super tiltak for ungdom de første ukene i sommerferien der de kan velge mellom en rekke aktiviteter som gårdsbesøk, turer i skog og mark, paintball, smykkekurs, og i år; sykurs.
Jeg fant ut at jeg hadde lyst til å støtte opp om det positive tiltaket og tok på meg å holde sykurs for ungdommene. Jeg valgte onepiece(eller kjole som valgalternativ) fordi det er det store akkurat nå og tenkte det var noe som ville får ungdommene ekstra gira.


Jeg er ingen ekspert og absolutt ikke kvlifisert til å være lærer på sykurs - men for ungdommene tenkte jeg det var et grunnleggende nivå som gjelder.
Først fikk jentene velge farger og tegne hvordan de ville har dressene - så var det bare å sette igang.



Sammen klipte vi, strøk stoffene, målte, nåla og sydde.

Jentene var skikkelig gira og lærevillige. Det var så morsomt å høre hvordan de lærte etter hvert og snakka med seg selv mens de sto og nåla eller skulle få delene til å passe sammen.
-Sånn , nei sånn blir det jo for da blir det sånn når vi vrenger det. :)





Vi brukte fire dager(før og etter jobb for meg) men se det flotte resultatet!



Skal si det var tre fornøyde 12 og 13-åringer som dro herfra på fredag! :)

4 kommentarer:

  1. Tenk å vær 12-13 år med egensydd onepiece. De ha vært kjempeflink, læreren også syns e :)

    SvarSlett
  2. Jeg skulle ønske at det var slike sykurs når jeg var ung. Vet ikke om du såg kommentaren jeg la inn under spørsmålet på Bloggen min. Jeg har sendt mail med adressen min. Men no er jeg på ferie. Så hvis du skal sende gavekortet er det best å sende det hjem.

    SvarSlett
  3. Jeg fant mailen og har brukt gavekortet mitt:). Men betalt litt ekstra. Har betalt det også. Håper det gikk i orden.

    SvarSlett
  4. Så flott tiltak, og utrolig flinke ungdommer!!

    SvarSlett