fredag 16. september 2011

Svigerinnene mine har fått sydilla!!


Når man driver en sybutikk så forsøker man selvfølgelig å oppmuntre andre i omgangskretsen sin til å begynne å sy! Noen ganger lykkes man, andre ganger ikke...;)
Jeg har seks svigerinner. Når tre av dem er bitt av ganske alvorlig sydilla - syns jeg at jeg har lyktes forholdsvis bra!! :)
Over her ser dere søteste Harry som tante Johanna har sydd onepiece til.

Hun hadde ikke sydd så mye før da jeg lurte henne ut på onepiecen som hun måtte ha når hun skulle stå sammen med meg på messe.
Den ble jo knall. Litt prakk med laaang glidlås og litt spretting må man regne med - men så ble resultatet så tøft etterpå - og etter en sånn pangstart gikk jo lille Harrys dress som en lek!! Nå skal hun snart sy flere onepiecer og sikkert masse annet fint også fremover!

Oppe i nord har jeg ei anna fin svigerinne som har blitt en kløpper på å sy på kort tid.

Tunika eller penkjoler til seg selv og masse klær til barna fyker ut av hennes nye syrom, og snart er vinterkåpe på gang!!

Bergitte har også sydd onepiecer
Og søte babyharemsbukser!
HER kan dere se mer som Bergitte har sydd.

Den tredje svigerinna mi som har fått sydilla bor også her i byen selv om hun også er nordlenning. Hun dro fram symaskina tidlig i sommer og luer, pannebånd gikk som en lek.

Og selv om symaskina selvfølgelig ikke skal stå mye bortpakka lengre nå, så har hun sydd et utrolig fint trekk til den!
Også her måtte det bli onepiecer og søte Jonas og Emelie er superfornøyde!
Renate har en rykende fersk blogg som dere sikkert får se masse fine kaker på (og forhåpentligvis også mere hjemmesydd) HER


Så artig at jeg har så mange flinke sydamer rundt meg!! Her er et bilde av to tøffinger på messe i sommer:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar